OUT OF OFFICE STAPPENPLAN TEAMS

Maak jij veel gebruik van Microsoft Teams en ga je op vakantie, vier je de feestdagen of ben je gewoon vrij? Dan is het handig om een afwezigheidsbericht in te stellen op Teams! In dit stappenplan leggen wij je uit hoe dat moet.

AFWEZIGHEIDSBERICHT MICROSOFT TEAMS

Microsoft Teams biedt de mogelijkheid om een afwezigheidsbericht in te stellen. Het wordt automatisch verzonden aan iedereen die in de opgegeven periode contact probeert op te nemen via Microsoft Teams. Je stelt het in door rechtsboven op het icoon met je profielfoto te klikken. Selecteer ‘statusbericht instellen’ en klik op de link ‘planning niet aanwezig’. Je kunt in het volgende menu automatische antwoorden inschakelen, een afwezigheidsbericht instellen en bepalen in welke periode dit bericht verzonden moet worden.

LET OP!

Het afwezigheidsbericht wordt pas verzonden op het moment dat iemand contact probeert op te nemen. Het is daarom handig om ook je status aan te passen.  Zo weten collega’s en relaties die contact zoeken dat je afwezig bent.

TIP!
Laat in het afwezigheidsbericht weten met wie collega’s en relaties contact op kunnen nemen voor dringende zaken.