Project Description

RKB kraanverhuur uit Ridderkerk is een echt familie-bedrijf. Het Ridderkerks Kraanwagenbedrijf wordt in 1963 opgericht door Arie Dijkman. Jessica en haar broer nemen in 2010 als derde generatie de dagelijkse leiding over van hun ouders. “Wij zijn een echt familiebedrijf.” vertelt Jessica. “Wij zijn misschien geen groot bedrijf, maar wel breed inzetbaar in horizontaal en verticaal transport.” Op de website laat RKB kraanverhuur trots het assortiment zien: torenkranen, hoogwerkers, telescoopkranen, compactkranen, rupskranen en minikranen. “Wij zijn met name actief in de bouw, petrochemie en havens, maar onze kranen worden ook gehuurd door particulieren die een evenement organiseren.”

KRACHTPATSERS

Naast het logo zien we op de verschillende kranen een bekende verschijning: Popeye. Jessica legt uit waarom deze krachtpatser de verschillende kranen siert. “Nou, dat komt omdat mensen vooroordelen hebben over torenkranen en denken dat deze niet sterk zijn. Toen hebben we de slogan ‘sterker dan je denkt’ bedacht. Later kwam mijn moeder met het idee om dat ook te benadrukken met een soort beeldmerk. En dat werd dus Popeye. Later hebben we ook Brutus en Olijfje een plek op onze kranen gegeven. Olijfje komt immers altijd om Popeye uit de brand te helpen.”

UIT DE BRAND HELPEN

Zo is ook de samenwerking met TéGéTèl | HBA ontstaan. “Wij zijn overgestapt omdat we toen echt in de problemen zaten met onze IT en telecom.”
“Stefan heeft ons geholpen met het maken van back-ups van onze data en het team van TéGéTèl | HBA heeft gezorgd dat we in één keer onze ICT- en telecom over konden zetten. Ik denk dat jullie echt dag en nacht bezig zijn geweest om voor een oplossing te zorgen.”

Technologie

RKB kraanverhuur heeft voor de IT en telecom voor TéGéTèl | HBA gekozen. “Wij werken nu allemaal in de cloud. Zo kunnen we op kantoor en onderweg altijd bij onze bestanden. Het is voor ons ontzettend belangrijk dat we altijd bereikbaar zijn voor onze klanten en dat we inzicht hebben in onze planning. Wij zijn gewoon afhankelijk van onze computer en telefoon. Ik weet nog dat mijn moeder vroeger de planning op papier maakte, maar dat is tegenwoordig natuurlijk anders. Het is toch een bepaalde afhankelijkheid van de moderne technologie. Juist daarom is het voor ons belangrijk dat we altijd kunnen bellen en dat alles direct wordt geregeld.”

Persoonlijk contact

Persoonlijk contact is dan ook belangrijk voor RKB kraanverhuur. “Wij zijn afhankelijk van onze IT en telecom. Je kunt gewoon niet zonder. Korte lijnen en direct contact zijn voor ons dan ook heel belangrijk in een ICT- en telecompartner. Het persoonlijke contact is niet alleen belangrijk voor ons, maar ook wat de samenwerking met TéGéTèl | HBA zo succesvol maakt.“